مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23335 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چگونه مي توان غم را از صورت افرادي كه مشكلي هم ندارند برطرف نمود؟
ر يك تقسيم بندي كلي روانشناسان انسان ها را از نظر ويژگيهاي شخصيتي به دو گروه برون گرا و درون گرا تقسيم مي كنند برون گراها داراي ظاهري شاداب و شاد و از نظر اجتماعي خونگرم اند و ارتباطات اجتماعي بيشتري دارند به خلاف درون گراها كه داراي قيافه اي گرفته و كمتر با ديگر روابط اجتماعي دارند و سرد هستند بنابراين اين گونه ويژگيهاي شخصيتي افراد غير اكتسابي است و همانطور كه خودتان نيز گفته ايد علي رغم اينكه هيچ گونه مشكلي ندارند افرادي غمناك و ناراحت به نظر مي رسند پس اگر فرد مورد نظرتان به اين دليل اندوهگين به نظر مي رسد جاي نگراني نيست گر چه مي توان با بعضي راهكارها اندوه را از قيافه ظاهري وي زدود كه ما در اينجا به بعضي نكات اشاره مي كنيم. 1- سعي كنيد هميشه تصويري مثبت و با ارزش از خودتان براي خود داشته باشيد و به آنچه كه هستيد و صفات و ويژگي هاي مثبت خود را ارج نهيد. 2- شكست ها، افكار منفي را از ذهن خود دور كنيد و به جاي آن موفقيت هايي كه تا كنون داشته ايد و نعمت هاي مختلفي كه خداوند به شما ارزاني كرده در ذهن خود مرور كنيد. 3- هر روز صبح بعد از اداي فريضه نماز سعي كنيد مدتي ورزش كنيد و بدين وسيله كسالت و خمودگي اول روز را از خود دور كنيد. 4- تصميم بگيريد ارتباطات اجتماعي خويش را گسترش دهيد مثلاً به دوستان، همسايگان، هم اتاقي ها ابتدا سلام كرده و چند جمله اي احوالپرسي كنيد. و باب گفت وگو را آغاز كنيد از موضوعات عمومي، تحصيلي و... به گفت وگو بنشنيد و احساسات خود را درباره موضوعات مختلف به زبان بياوريد. 5- در ورزشهاي دسته جمعي نظير فوتبال، واليبال و... بيشتر شركت كنيد. 6- با مطالعه لطيفه ها و حكايات شيرين سعي كنيد كه آن ها را براي دوستان خود در موقعيت هاي مختلف تعريف كنيد و لذت ببريد و در شاد كردن ديگران سهيم باشيد. 7- هم اتاقي ها و دوستان نزديك و صميمي خود را از بين افرادي انتخاب كنيد كه در عين حال كه مؤدب و با نزاكت هستند حسن خلق خوشرويي و روابط اجتماعي كافي نيز برخوردار باشند چون دوست و هم اتاقي بيشترين تأثير را در دوران جواني روي فرد مي گذارد.. 8- از خطاها، لغرش هاي ديگران تا آن جا كه ممكن است در گذريد و آنها را ببخشيد زيرا عفو ديگران لذت بخش و شادي آفرين است. 9- هر روز صبح اينگونه به خود تلقين كنيد «من انسان شاد و بانشاطي هستم» «روز شادي را امروز آغاز كردم».

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.